Arkivet

En samling av alle publiserte artikler på uxnorge.no.
God leting!

Kaja DrewsKaja Drews

Ukens designer

Kaja Drews

Hun prøver å redde verden med gjenbrukbar postemballasje, og skulle ønske vi hadde kjæreste-designmiljøer! 👩🏼‍❤️‍👨🏻 Bli kjent med Kaja i Posten Norge!

Jens BringsjordJens Bringsjord

Ukens designer

Jens Bringsjord

Han har jobbet for Adidas, driver podkasten Design Atlas, og synes vi designere skal være mindre redde for å prøve noe nytt! 💪🏻 Bli kjent med Jens i Skalar! ✨

Simon Oliver ved skrivebordet, en AV1 står på bordet.Simon Oliver ved skrivebordet, en AV1 står på bordet.

Ukens designer

Simon Oliver Ommundsen

Han føler seg heldig som jobber i et selskap som har brukersentrert design som kjernen i virksomheten 💓 Bli kjent med Simon Oliver i No Isolation!

Nadine RamsbergNadine Ramsberg

Ukens designer

Nadine Ramsberg

Hun synes at norske, kvinnelige designere burde vise seg mer frem! 💪🏻 Bli kjent med Nadine i Webstep!

Hanna BlistenHanna Blisten

Ukens designer

Hanna Blisten

Hun synes at alle designere bør rope høyere at tekst er et eget fagfelt! Bli kjent med Hanna i Bekk!

Jeanette ved skrivebordetJeanette ved skrivebordet

Ukens designer

Jeanette Hafnor

Hun skulle egentlig bli motedesigner, men jobber nå med å innarbeide forståelse for UX i kartbransjen 💪🏻🗺 Bli kjent med Jeanette i Geodata!

Sara Svennevik SkauSara Svennevik Skau

Ukens designer

Sara Svennevik Skau

Hun inspireres av kreativiteten, engasjementet og troen på seg selv som barn har 👧🏼 Bli kjent med Sara i NRK Radio!

Aleksander TonheimAleksander Tonheim

Ukens designer

Aleksander Tonheim

Han synes designere skal lære seg å kode og er Slack-admin for UX Norge! 🧑🏻‍💻 Bli kjent med Aleksander i Knowit Experience!

Skjermdump av Facebook-meldingSkjermdump av Facebook-melding

UX Norge

UX Norge 4 år ✨

Nå er det hele fire år siden UX Norge ble startet, her er en liten oppsummering av hva som har skjedd så langt, og litt om hva som skjer videre.

IllustrasjonIllustrasjon

Etikk

Dark patterns og UX: etisk design

Blir brukarar sett på som dumme av selskap som gjer det vanskeleg å slette seg frå tenesta? Kvifor blir ulike metodar som lurespørsmål, bekreftelsesskam og vennespam brukt for å holde på eller auke antall brukarar? Endå viktigare: er det viktigare å beskytte produktet og selskapet mot “skadeleg åtferd” enn å beskytte brukarane mot det same?

Få siste nytt fra UX-verdenen i Norge rett i innboksen

Hvordan denne e-posten blir brukt, finner du i vår personvernerklæring.

Takk til våre støttespillere

Aidn
Bouvet
Columbus
Computas
Kantega
Knowit
Miles
Netlife
NoA Ignite
Northern Beat
Okse
Sans
Skalar
SpareBank1
Storebrand
Systek
UX Signals
Umble
Useit
Webstep
Bli støttespiller