Brukerintervjuer genererer løgn
Sonja Porter synes vi skal være mer kritisk til innsikten vi får fra brukerintervjuer, og heller bruke metoder der vi ikke ber brukere om å lyve.
Sonja Porter • Bekk

24. november 2022
4 min
Leserinnlegg
Dette er en artikkel skrevet av noen andre enn UX Norge-redaksjonen.

Brannfakkel
Mangfold, design, bias. Og en kone jeg ikke visste jeg hadde.
Irene tar et oppgjør med hvor forutinntatt teknologien og designet rundt oss er.

Dette er Designrådet
Få svar på de litt større spørsmålene fra en gjeng med erfarne designere i vår nye spalte Designrådet!

3 ting KI aldri kan erstatte (+ 1 som faktisk funker)
Kunstig intelligens er fantastisk, men det vil alltid være ting som ingen teknologi kan hjelpe oss med i produktutviklinga.
Takk til våre støttespillere
Aidn
Bouvet
Columbus
Computas
Egde
Folio
Kantega
Knowit
Lyse Tele
Miles
NITO
Netlife
Northern Beat
Okse
Sonett
SpareBank 1 Utvikling
Storebrand
Systek
Testflow
These Ways
Tietoevry
Webstep