Telenor Norge AS • Oslo
Er du vår nye UX Competency Lead?
Telenor går gjennom en stor omstilling der digitalisering, organisasjonsutvikling og innovasjon er nøkkelen til suksess.
Søknadsfrist er om -469 dager
Vi søker deg som motiveres av å videreutvikle interaksjonsdesign som fagfelt og knytte det tett sammen med forretningsstrategi, samt designe verdens beste digitale kundereiser.
Du vil bli en del av enheten Simplification, Platforms & Analytics i Consumer-divisjonen hos Telenor Norge. Vår hovedoppgave er å være en «enabler» for resten av organisasjonen. Vi er organisasjonens skuldre. Vi skal gjøre Telenor enklere, bedre og raskere og vårt mål er at produktteamene skal bli så autonome som mulig. Enheten består av tverrfaglige team med solid kompetanse innen personalisering og data-arkitektur, kundeanalyse, forretningsarkitektur og utvikling av digitale plattformer. Digital Platforms er en egen avdeling i Telenor som har forretningsansvar for Consumers digitale plattformer. Her sitter produkteiere og design-leads. Avdelingen skal også lede fagfeltet interaksjonsdesign på tvers av divisjonen. Vi satser tungt på forbedring av digitale kundereiser og modernisering av digitale plattformer. I møte med det digitale skiftet trenger vi flere dyktige designere som evner å se det store bildet.
Som UX Competency Lead er du en helt sentral rolle i avdelingen. Vi har mange dyktige designere i divisjonen som fortjener den absolutt beste opplevelsen når de jobber. Du vil fungere som en fagleder for å samle miljøet i divisjonen, styrke kompetanse, være en rådgiver og optimalisere arbeidsprosesser innenfor interaksjonsdesign. Du vil også designe på forskjellige initiativ og bidra inn mot designsystemet. Du er senior i faget og god til å samarbeide på tvers av en rekke fagfelt. Du liker å være «hands on» i detaljene og evner samtidig å løfte blikket. Du evner å knytte forretningsverdi tett opp mot interaksjonsdesign, se muligheter for optimalisering av arbeidsprosesser og ta eierskap til fagfeltet. Du vil jobbe tett med produkteiere, designere og utviklere på tvers av team. Du jobber også tett på ulike fagmiljøer og målgrupper/brukere i omgivelsene. Du leder og veileder andre designere for sammen å lage en opplevelse som gjør en forskjell. Dette vil kreve en kombinasjon av solid fagkunnskap, forretningsteft samt gode samarbeids-/kommunikasjonsevner. Hvis dette vekket din interesse, fortsett å lese!
Å jobbe i Telenor handler ikke bare om å videreutvikle og skape viktige løsninger, men som Telenoransatt vil vi at du som fagspesialist skal utvikle deg, lære og ha en jobbhverdag der du opplever deg verdifull og trygg.
Dette kan vi tilby deg:
- Et arbeidsmiljø der tillit og kultur står helt sentralt. Du blir lyttet til og får støtte fra et lag med eksperter med høy yrkesstolthet innen ulike fagmiljøer. Du har alltid folk rundt deg som er villige til å strekke ut en hånd. I Telenor er folk det viktigste vi har, så det jobbes kontinuerlig og iherdig med å skape en kultur og et miljø der du skal ha det godt.
- En smidig arbeidshverdag med full fleksibilitet til å jobbe der du ønsker. En velutstyrt digital rigg gjør det mulig å jobbe hjemme eller fra hytta når du vil - men vi har også superflotte lokaler og trives sammen, så det er skikkelig fint å møtes på jobb også!
- Muligheten til å lære masse og skape en karrierevei i den retningen du ønsker. Telenor betyr utvikling for deg som har ambisjoner om å vokse og lære gjennom å ta ansvar og initiativ.
- Og så alt det som egentlig er hygienefaktorer: God lønn, svært gode ordninger for pensjon, forsikringer og foreldrepermisjon, juleferie og påskeferie i tillegg til vanlig ferie, firmahytter i hele Norge, idrettslag for alt fra cricket, padling og yoga, treningssenter på jobb og ikke minst en behagelig arbeidshverdag i topp moderne lokaler med sosiale soner, bibliotek med sjøutsikt, supre kantiner, kaffebarer og egen brygge for morgenbad om du liker sånt!
Hvis du kjenner deg igjen i disse punktene bør du søke!
- Du er genuint opptatt av brukeropplevelse, arbeidsprosesser- og metodikk og har forretningsforståelse nok til å bruke det til å nå Telenors overordnede strategi og mål. Vi tror du har en høyere utdanning innen UX- og/eller interaksjonsdesign.
- Du har flere års erfaring fra interaksjonsdesign fra flere bransjer, kanskje også Telco. At du har erfaring fra andre fagfelt, som markedsføring eller IT er også gunstig, men ingen krav.
- Du har bred og dyp forståelse for (kanskje spesialisert deg) innenfor Design System og har lengre erfaring med å jobbe operasjonelt innenfor området, gjerne også strategisk. Du har omfattende teknisk kompetanse innen interaksjonsdesign eller har høy teknisk interesse.
- Du synes det er inspirerende å jobbe med andre mennesker og oppfattes omgjengelig og pragmatisk. Du trives i ledende roller og vil bli ansvarlig for et fagfelt så du bør være selvgående og strukturert. Du har såpass tung kompetanse på designmetodikk at du kan lære opp andre. Du vil designe for forskjellige stakeholdere ved behov og bør være komfortabel med å forholde deg til flere forskjellige team eller oppgaver på samme tid.
Da gleder vi oss til å bli kjent med deg!
Nyttig å vite:
- Søknadsfrist: 07.06.23
- For spørsmål rundt stillingen ta kontakt med Rikke Warud på rikke.warud@telenor.no eller +47 959 96 023
- Arbeidssted vil være Telenor Fornebu (Oslo)
- Vi utfører bakgrunnssjekk av relevante kandidater via Semac AS