Brannfakkel
Brukerintervjuer genererer løgn
Sonja Porter synes vi skal være mer kritisk til innsikten vi får fra brukerintervjuer, og heller bruke metoder der vi ikke ber brukere om å lyve.
Sonja Porter • Bekk

24. november 2022
4 min
Leserinnlegg
Dette er en artikkel skrevet av noen andre enn UX Norge-redaksjonen.
Senior UX-designer
Statens Pensjonskasse • Oslo
Vil du jobbe med utvikling av løsninger og produkter som har stor betydning for enkeltmennesker, så vel som for samfunnet?
Digital produktdesigner / UX/UI-designer
Arribatec Hospitality AS • Oslo
Vil du være med å designe fremtidens digitale kundeopplevelser i hotellbransjen?
Er du vår nye UX Competency Lead?
Telenor Norge AS • Oslo
Telenor går gjennom en stor omstilling der digitalisering, organisasjonsutvikling og innovasjon er nøkkelen til suksess.
Ser du muligheter der andre ser hinder?
Brønnøysundregistrene • Brønnøysund
Teknologi og brukere snakker ikke alltid samme språk. Vi trenger deg som kjenner fellesspråket som gjør tjenestene og løsningene våre enda bedre og mer tilgjengelige.

Brannfakkel
Du trenger en stilguide, ikke en tone of voice
Hva om vi slutter å late som at hver merkevare er helt unik, og heller lager standard, svadafrie skriveguider til alle som ber om en tone of voice?

Brannfakkel
5 ting som ikke er designerens ansvar
Klart du kan ta på deg mer ansvar enn designoppgaver, men MÅ du? Tone Nordbø synes det er helt greit om du ikke tar ansvar for disse tingene.

Brannfakkel
En UX designer er en fullstacker, og de finnes ikke!
Morten Laugerud tar et oppgjør med myten om designeren og utvikleren som kan alt.

Brannfakkel
Noen andre kan innhente den dataen
Markus Lavoll Gundersrud mener vi må bli mer bevisste i hvordan vi potensielt skitner til den dataen vi innhenter fra brukerne.