Brannfakkel

Brukerintervjuer genererer løgn

Sonja Porter synes vi skal være mer kritisk til innsikten vi får fra brukerintervjuer, og heller bruke metoder der vi ikke ber brukere om å lyve.

Sonja Porter • Bekk

Illustrasjon av flammer med teksten "Brannfakkel".Illustrasjon av flammer med teksten "Brannfakkel".

24. november 2022

4 min

Leserinnlegg

Dette er en artikkel skrevet av noen andre enn UX Norge-redaksjonen.


Diskuter artikkelen i UX Norge Slacken

Gå til #artikler i Slack
Mann med runde brillerMann med runde briller

Brannfakkel

NAV trenger flere innholdsdesignere, ikke språkrådgivere

Kjipe brev fra NAV er symptomet og ikke årsaken.

Mann med briller smilerMann med briller smiler

Brannfakkel

Utvikler: - Hvordan kommunisere best

Med en gang prosjektet er i gang, og designeren lager det første dokumentet i Figma – del det, skriver Simen.

Illustrasjon av en flamme mot mørk bakgrunn.Illustrasjon av en flamme mot mørk bakgrunn.

Brannfakkel

Du trenger en stilguide, ikke en tone of voice

Hva om vi slutter å late som at hver merkevare er helt unik, og heller lager standard, svadafrie skriveguider til alle som ber om en tone of voice?

Illustrasjon av en flamme mot sort bakgrunnIllustrasjon av en flamme mot sort bakgrunn

Brannfakkel

5 ting som ikke er designerens ansvar

Klart du kan ta på deg mer ansvar enn designoppgaver, men MÅ du? Tone Nordbø synes det er helt greit om du ikke tar ansvar for disse tingene.

Få siste nytt fra UX-verdenen i Norge rett i innboksen

Hvordan denne e-posten blir brukt, finner du i vår personvernerklæring.

Takk til våre støttespillere

Aidn
Bouvet
Columbus
Computas
Egde
Kantega
Knowit
Kvikna
Miles
NITO
Netlife
NoA Ignite
Northern Beat
Okse
Sans
Skalar
SpareBank1
Storebrand
Systek
Tietoevry
Twoday
Umble
Useit
Webstep
Bli støttespiller