Nav kontaktsenter styringsenhet • Bodø, Fredrikstad, Bergen
Rådgiver design og kommunikasjon
Blir du motivert av å jobbe med brukeropplevelser? Ønsker du å ha ansvar for at innhold er relevant og har et godt design? Er du god til å samhandle? Da har vi jobben for deg!
Søknadsfrist er om 20 dager

Som rådgiver i Nav kontaktsenter får du:
- Utfordrende arbeidsoppgaver innen kommunikasjon og design.
- Jobbe med et viktig samfunnsområde.
- Dyktige, engasjerte og sosiale kollegaer.
- Seniorrådgiver med lønn mellom kr 624 500-720 100.
- Mulighet for en time fysisk aktivitet i arbeidstiden per uke.
- Fleksibel arbeidstid og muligheter for en hybrid hverdag.
- Mulighet for boliglån og gode pensjons- og forsikringsordninger i Statens Pensjonskasse.
- En arbeidsplass som hele tiden utvikler seg til det beste for brukere og samfunn.
Hvem er vi i Nav kontaktsenter?
Vi er Nav sin faglige førstelinje på telefon, chat, digitale kanaler og sosiale medier. Vi er et av de største og mest avanserte kontaktsentrene i Norge. Nav kontaktsenter styringsenhet har et overordnet ansvar for koordinering og utvikling. Vi er 12 kontaktsentre med omtrent 1 000 ansatte over hele landet, som svarer på rundt 5.3 millioner henvendelser hvert år.
- I kommunikasjonsteamet er vi 5 kollegaer, som har kontorplass i Bodø, Fredrikstad og Bergen. I teamet vårt får du også samarbeide tett med Team video.
- Teamet kommunikasjon har ansvar for intern og ekstern kommunikasjon. Vi er fagmiljø for design, universell utforming og klarspråk.
Dine arbeidsoppgaver:
- Sette brukeren først og jobbe helhetlig med å forbedre brukeropplevelsen i alle våre kanaler og brukerflater.
- Jobbe med hele designprosessen; fra innsikt, konsept til ferdig løsning.
- Bidra med at innhold er universelt utformet og formidlet i et klart språk på norsk og engelsk.
- Redaktøransvar med tillitsbasert ledelse av interne kanaler. Vi gir råd og opplæring til alle som publiserer innhold i interne kanaler.
- Sette opp, følge med på, og dele data fra publiseringsverktøy og Amplitude.
- I en krise eller feilsituasjon må du klare å sette deg inn i saken raskt, samhandle godt og utforme tydelige budskap.
- Følge med og bidra med hva som er aktuelt om Nav i mediebildet. Vi koordinerer svar og gir råd til talspersoner i Nav kontaktsenter.
Nav kontaktsenter er i en kontinuerlig omstillingsprosess, og du må regne med at det kan bli endring i arbeidsoppgaver og ansvarsområder.
For at du skal trives med, og mestre oppgavene er det er viktig at:
- Du er målrettet og ansvarsbevisst. Du tar ansvar og eierskap til dine egne og organisasjonens forpliktelser.
- Du er strukturert og analytisk. Du tar logiske beslutninger basert på fakta og tilgjengelige ressurser. Du brenner for innsikt og bruk av data og analyse. Du er dyktig til å organisere og vedlikeholde digitale dokumenter.
- Du er god på å bygge og bruke nettverk: Du skaper gode relasjoner på tvers av organisasjonen og har påvirkningsevner.
- Du beholder roen i stressende situasjoner. Du tenker klart og holder fokus når det er høyt tempo.
Vi ser etter deg som har:
- Minimum tre-årig utdanning fra høgskole eller universitet.
- Kompetanse i design av brukeropplevelse (UX design)
- Kompetanse i bruk av designverktøy og publiseringsløsninger som Figma, SharePoint og Salesforce.
- Svært god formuleringsevne på norsk og engelsk.
Det er også en fordel hvis du har:
- Kjennskap til tillitsledelse.
- Erfaring fra offentlig sektor eller store organisasjoner.
- Erfaring fra mediehåndtering.
Kjenner du deg i beskrivelsen? Blir du motivert av å jobbe med brukeropplevelser? Da vil Team kommunikasjon ha deg med på laget!
Praktisk informasjon før du søker:
- Arbeidssted er primært i Bodø, Fredrikstad eller Bergen, hvor vi allerede har kollegaer i teamet. Arbeidssted fra et av våre andre kontaktsentre i landet kan vurderes.
- Søknad og CV sendes via lenken. Attesterte vitnemål, inkludert fra videregående skole, og attester fra tidligere arbeidsgivere lastes opp sammen med søknad. Vitnemål kan deles på www.vitnemalsportalen.no.
- Hvis du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og en godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (https://hkdir.no/).