Nav kontaktsenter styringsenhet • Bodø, Fredrikstad, Bergen

Rådgiver design og kommunikasjon

Blir du motivert av å jobbe med brukeropplevelser? Ønsker du å ha ansvar for at innhold er relevant og har et godt design? Er du god til å samhandle? Da har vi jobben for deg!

Søknadsfrist er om 20 dager

Rådgiver design og kommunikasjonRådgiver design og kommunikasjon

Kontaktperson:

Terese Simonsen, leder for kommunikasjon

93 00 08 09


Søk her

Som rådgiver i Nav kontaktsenter får du:

  1. Utfordrende arbeidsoppgaver innen kommunikasjon og design.
  2. Jobbe med et viktig samfunnsområde.
  3. Dyktige, engasjerte og sosiale kollegaer.
  4. Seniorrådgiver med lønn mellom kr 624 500-720 100.
  5. Mulighet for en time fysisk aktivitet i arbeidstiden per uke.
  6. Fleksibel arbeidstid og muligheter for en hybrid hverdag.
  7. Mulighet for boliglån og gode pensjons- og forsikringsordninger i Statens Pensjonskasse.
  8. En arbeidsplass som hele tiden utvikler seg til det beste for brukere og samfunn.

Hvem er vi i Nav kontaktsenter?

Vi er Nav sin faglige førstelinje på telefon, chat, digitale kanaler og sosiale medier. Vi er et av de største og mest avanserte kontaktsentrene i Norge. Nav kontaktsenter styringsenhet har et overordnet ansvar for koordinering og utvikling. Vi er 12 kontaktsentre med omtrent 1 000 ansatte over hele landet, som svarer på rundt 5.3 millioner henvendelser hvert år.

  1. I kommunikasjonsteamet er vi 5 kollegaer, som har kontorplass i Bodø, Fredrikstad og Bergen. I teamet vårt får du også samarbeide tett med Team video.
  2. Teamet kommunikasjon har ansvar for intern og ekstern kommunikasjon. Vi er fagmiljø for design, universell utforming og klarspråk.

Dine arbeidsoppgaver:

  • Sette brukeren først og jobbe helhetlig med å forbedre brukeropplevelsen i alle våre kanaler og brukerflater.
  • Jobbe med hele designprosessen; fra innsikt, konsept til ferdig løsning.
  • Bidra med at innhold er universelt utformet og formidlet i et klart språk på norsk og engelsk.
  • Redaktøransvar med tillitsbasert ledelse av interne kanaler. Vi gir råd og opplæring til alle som publiserer innhold i interne kanaler.
  • Sette opp, følge med på, og dele data fra publiseringsverktøy og Amplitude.
  • I en krise eller feilsituasjon må du klare å sette deg inn i saken raskt, samhandle godt og utforme tydelige budskap.
  • Følge med og bidra med hva som er aktuelt om Nav i mediebildet. Vi koordinerer svar og gir råd til talspersoner i Nav kontaktsenter.

Nav kontaktsenter er i en kontinuerlig omstillingsprosess, og du må regne med at det kan bli endring i arbeidsoppgaver og ansvarsområder.

For at du skal trives med, og mestre oppgavene er det er viktig at:

  • Du er målrettet og ansvarsbevisst. Du tar ansvar og eierskap til dine egne og organisasjonens forpliktelser.
  • Du er strukturert og analytisk. Du tar logiske beslutninger basert på fakta og tilgjengelige ressurser. Du brenner for innsikt og bruk av data og analyse. Du er dyktig til å organisere og vedlikeholde digitale dokumenter.
  • Du er god på å bygge og bruke nettverk: Du skaper gode relasjoner på tvers av organisasjonen og har påvirkningsevner.
  • Du beholder roen i stressende situasjoner. Du tenker klart og holder fokus når det er høyt tempo.

Vi ser etter deg som har:

  • Minimum tre-årig utdanning fra høgskole eller universitet.
  • Kompetanse i design av brukeropplevelse (UX design)
  • Kompetanse i bruk av designverktøy og publiseringsløsninger som Figma, SharePoint og Salesforce.
  • Svært god formuleringsevne på norsk og engelsk.

Det er også en fordel hvis du har:

  1. Kjennskap til tillitsledelse.
  2. Erfaring fra offentlig sektor eller store organisasjoner.
  3. Erfaring fra mediehåndtering.

Kjenner du deg i beskrivelsen? Blir du motivert av å jobbe med brukeropplevelser? Da vil Team kommunikasjon ha deg med på laget!

Praktisk informasjon før du søker:

  1. Arbeidssted er primært i Bodø, Fredrikstad eller Bergen, hvor vi allerede har kollegaer i teamet. Arbeidssted fra et av våre andre kontaktsentre i landet kan vurderes.
  2. Søknad og CV sendes via lenken. Attesterte vitnemål, inkludert fra videregående skole, og attester fra tidligere arbeidsgivere lastes opp sammen med søknad. Vitnemål kan deles på www.vitnemalsportalen.no.
  3. Hvis du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og en godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (https://hkdir.no/).