Etikk

Dark patterns og UX: etisk design

Blir brukarar sett på som dumme av selskap som gjer det vanskeleg å slette seg frå tenesta? Kvifor blir ulike metodar som lurespørsmål, bekreftelsesskam og vennespam brukt for å holde på eller auke antall brukarar? Endå viktigare: er det viktigare å beskytte produktet og selskapet mot “skadeleg åtferd” enn å beskytte brukarane mot det same?

Aleksander Nygård Tonheim

IllustrasjonIllustrasjon

4. februar 2021

6 min

Leserinnlegg

Dette er en artikkel skrevet av noen andre enn UX Norge-redaksjonen.


Diskuter artikkelen i UX Norge Slacken

Mangler du konto? Bli med i Slacken

Gå til #artikler i Slack

Få siste nytt fra UX-verdenen i Norge rett i innboksen

Hvordan denne e-posten blir brukt, finner du i vår personvernerklæring.

Takk til våre støttespillere

Aidn
Bouvet
Columbus
Computas
Kantega
Knowit
Miles
Netlife
NoA Ignite
Northern Beat
Okse
Prisme
Sans
Skalar
SpareBank1
Storebrand
Systek
Twoday
UX Signals
Umble
Useit
Webstep
Bli støttespiller