Etikk

Dark patterns og UX: etisk design

Blir brukarar sett på som dumme av selskap som gjer det vanskeleg å slette seg frå tenesta? Kvifor blir ulike metodar som lurespørsmål, bekreftelsesskam og vennespam brukt for å holde på eller auke antall brukarar? Endå viktigare: er det viktigare å beskytte produktet og selskapet mot “skadeleg åtferd” enn å beskytte brukarane mot det same?

IllustrasjonIllustrasjon

4. februar 2021

6 min

Leserinnlegg

Dette er en artikkel skrevet av noen andre enn UX Norge-redaksjonen.


Diskuter artikkelen i UX Norge Slacken

Gå til #artikler i Slack

Få siste nytt fra UX-verdenen i Norge rett i innboksen

Hvordan denne e-posten blir brukt, finner du i vår personvernerklæring.

Takk til våre støttespillere

Aidn
Azets Consulting
Bouvet
Columbus
Computas
Egde
Kantega
Knowit
Kvikna
Miles
NITO
Netlife
Northern Beat
Okse
SpareBank1 Utvikling
Storebrand
Systek
Tietoevry
Umble
Webstep
Bli støttespiller