Etikk

Dark patterns og UX: etisk design

Blir brukarar sett på som dumme av selskap som gjer det vanskeleg å slette seg frå tenesta? Kvifor blir ulike metodar som lurespørsmål, bekreftelsesskam og vennespam brukt for å holde på eller auke antall brukarar? Endå viktigare: er det viktigare å beskytte produktet og selskapet mot “skadeleg åtferd” enn å beskytte brukarane mot det same?

IllustrasjonIllustrasjon

4. februar 2021

6 min

Leserinnlegg

Dette er en artikkel skrevet av noen andre enn UX Norge-redaksjonen.


Diskuter artikkelen i UX Norge Slacken

Gå til #artikler i Slack

Få siste nytt fra UX-verdenen i Norge rett i innboksen

Hvordan denne e-posten blir brukt, finner du i vår personvernerklæring.

Takk til våre støttespillere

Aidn
Azets Consulting
Bouvet
Columbus
Computas
Egde
Folio
Kantega
Knowit
Kvikna
Miles
NITO
Netlife
Northern Beat
Okse
SpareBank 1 Utvikling
Storebrand
Systek
These Ways
Tietoevry
Umble
Webstep
Bli støttespiller